Vespa Galleria
Vespa Galleria is één van de eerste proefprojecten in zijn soort in de regio. De galerij is meer dan alleen een showroom of verkoopruimte: het is een showroom voor de scooters, een winkel voor merchandise, scooterservice en een kleine tentoonstellingsruimte ineen.
Groei
Met haar consistente economische groei is Azië uitgegroeid tot een sterke markt voor het geliefde scooter-merk Vespa. Het Italiaanse merk heeft sterk geïnvesteerd in de productie- en verkoopfaciliteiten in de regio, waaronder fabrieksgebouwen en upgrading en uitbreiding van haar showrooms.
Speelse ruimte
Voor het filiaal in Bangkok is het concept getweakt van ‘zakelijk' naar een meer speelse ruimte. Dit wordt bereikt door gebruik te maken van een gebogen bakstenen muur met illustraties van verschillende generatie reclameaffiches van Vespa. Een grote omlijste etalage dient als entree voor het pand en de voornaamste verkoopruimte blijft helder wit zoals het merk heeft gevraagd. Als blikvanger zijn de nieuwe scootermodellen uitgestald op een ellipsvormig podium. De achterliggende ruimte volgt de gebogen muur en eindigt in een typisch "Vespa Groen" tentoonstellingruimte met een collectie van oude en speciale edities van Vespa scooters.
Tot in detail
Voor ons is de designer Vespa met haar lange geschiedenis meer dan alleen een scooter. Het is een cultuur, een levensstijl. We proberen de verschillende dimensies van Vespa in het project samen te brengen. De gemetselde muur achter de toonbank loopt door in de scooter muren. Hierop zijn honderden kleine modellen van Vespa geplakt die de achtergrond vormen voor de echte scooter op de voorgrond. Boven de toonbank hangt een op maat gemaakte grote cilinder lamp van een opgeblazen vintage Vespa reclame.
Oplevering | 2013 |
Projectteam | Pitupong Chaowakul met Korakot Meesatien, Yupadee Suvisith en Jetsada Phongwasin |
Opdrachtgever | Vespiario (Thailand) Co. |
Bouwkunding aannemer | New Siam First |